منو

تغذیه و رژیم غذایی مناسب در ارتودنسی

رعایت اصول اولیه تغذیه نظیر؛ کم مصرف کردن مواد قندی و پوسیدگی زا،اولین اصل در کلیه  درمان های ارتودنسی می باشد. هرم غذایی

عدم رعایت تغذیه مناسب می تواند  باعث تشدید مشکلات پوسیدگی دندانی گردد. ✅دستگا های متحرک(پلاک های ارتودنسی)باید هنگام صرف غداهای اصلی  از دهان خارج گردند.خوردن غذا با پلاک به خصوص مواد چسبنده  مانند شکلات و گز، غذاهای سفت نظیر پسته و فندق … باعث شکسته شدن و کج شدن پلاک می گردد. 🔻در خصوص دستگاهای ثابت یا همان براکت های ارتودنسی در طی دوره ی درمان  جهت جلوگیری از آسیب به وسایل،بایستی از خوردن غذا های سفت مثل یخ ،ته دیگ،نان خشک،آجیل و خشکبار و… غذاهای چسبناک مثل شکلات و گز و آدامس،پنیر پیتزا،آب نبات و …اجتناب گردد.

🔺️از گاز زدن مواد غذایی مانند ساندویچ، سیب و هویج و میوه های مشابه به دندانهای جلو خودداری نمایید و قبل از خوردن آنها را با کارد تکه تکه کنید.

🔻دا نه های بلال را نیز با کارد جدا کرده و سپس میل نمایید.هسته میوه های هسته دار مانند هلو،زرد آلو،گوجه سبز و … باید قبل از خوردن جدا شوند.پسته و فندق و بادام باید قبل از خوردن آسیاب شده و سپس میل شوند. 🔺مصرف مواد غذایی نامناسب می تواند باعث شکسته شدن براکتهاو طولانی شدن مراحل درمان و هزینه مجدد گردد.

  مطالب مرتبط

تغدیه و رژیم غذایی مناسب

بازگشت

هیچ نظری وجود ندارد