منو

تغذیه در ارتودنسی

رعایت اصول اولیه تغذیه نظیر؛ کم مصرف کردن مواد قندی و پوسیدگی زا،اولین اصل در کلیه  درمان های ارتودنسی می باشد. هرم غذایی

عدم رعایت تغذیه مناسب می تواند  باعث تشدید مشکلات پوسیدگی دندانی گردد. دستگا های متحرک(پلاک های ارتودنسی)باید هنگام صرف غداهای اصلی  از دهان خارج گردند.خوردن غذا با پلاک به خصوص مواد چسبنده  مانند شکلات و گز،غذا های سفت نظیر پسته و فندق …باعث شکسته شدن و کج شدن پلاک می گردد. در خصوص دستگاهای ثابت یا همان براکت های ارتودنسی در طی دوره ی درمان  جهت جلوگیری از آسیب به وسایل،بایستی از خوردن غذا های سفت مثل یخ ،ته دیگ،نان خشک،آجیل و خشکبارو… و غذاهای چسبناک مثل شکلات وگز و آدامس،پنیر پیتزا،آب نبات و …اجتناب گردد.

🟢از گاز زدن مواد غذایی مانند ساندویچ،سیب و هویج و میوه های مشابه به دندانهای جلو خودداری نمایید و قبل از خوردن آنها را با کارد تکه تکه کنید.دا نه های بلال را نیز با کارد جدا کرده و سپس میل نمایید.هسته میوه های هسته دار مانند هلو،زرد آلو،گوجه سبز و … باید قبل از خوردن جدا شوند.پسته و فندق و بادام باید قبل از خوردن آسیاب شده و سپس میل شوند. مصرف مواد غذایی نا مناسب می تواند باعث شکسته شدن براکتهاو طولانی شدن مراحل درمان و هزینه مجدد گردد.

  مطالب مرتبط

تغدیه و رژیم غذایی مناسب

بازگشت

هیچ نظری وجود ندارد